onsdag 11 augusti 2010

Blandade karameller...

Karamellfärger

Den här döper jag till Pride

Blå, blå drömmar

Växtfärgat

Mmm, smågodis!

Semestern lider mot sitt slut, men det gäller inte inspirationen. Denna gången vill jag visa ullgarn som jag färgat med karamellfärg, samt alla mina (nu) uppnystade växtfärgade ullgarner. Min syster och min mamma växtfärgade för många år sen. Själv var jag inte med, minns inte om det var tiden eller intresset som tröt, sponsrade iallafall med garn eftersom jag gick vävkurs på den tiden. Sen tröt tydligen allting, för alla garnhärvorna har legat oanvända och samlat damm i kanske 15 år nu. Nu fick jag ett ryck. Köpte nystmaskin och nystade upp alltihop, och nu kommer inspirationen smygande om stickade skapelser, det var tydligen det som garnerna väntade på.
Såg i en blogg om att färga med karamellfärg och det verkade spännande. Kan intyga att det ÄR spännande också. Smaskade givetvis på med allt vad där fanns också i ivern att skapa, så en härva får jag nog sticka nåt till Pride-festivalen av. Det blå tyckte jag var helt outstanding, så det lär det bli mer av. Synd bara att jag får hybris av att bära ull direkt mot kroppen, då får jag kli-anfall. Tur att man inte är ett får.
Vi har en himla skön tid just nu tycker jag. Nu gäller det att komma ihåg det i februari.
Ha en härlig vecka!!!

5 kommentarer:

  1. Åhhh, jag skulle kunna dö för din växtfärgade garnsamling!! Så vackert, vill också ha!

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka härliga garner! En underbar garndröm.

    Ang. virk-a-longen skriv en kommentar på VAL-bloggen så skickar jag inloggningsuppgifter och lägger till dig på deltagarlistan. Vad roligt att vi verkar bli några stycken som deltar :-)

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Jag hittade hit till dig, skoj! Vill följa dig. Hejsvejs

    SvaraRadera
  4. Hej igen! Jo, det var exakt det problemet jag hade med mina garnstumpar...soffbordet, golvet, katterna :-) Det låter så spännande att färga med karamellfärg, men håller det sen också? Växtfärgning e häftigt, men jag har bara växtfärgat ägg...väldigt sugen på garn också! Ha det fint, hoppas jag får se dig hos mig fler gånger.

    SvaraRadera
  5. Hej, nu hittade jag in till dej. Vilken fin sida du har. Dina växtfärgade garner är så snygga, ska bli spännande o se vad du ska göra med dom.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails