måndag 30 mars 2009

Tjohooo...



Tjoho, en ny vecka!! Nu börjar vi närma oss påsk, så nu brinner det snart i knutarna att göra klart påskpyntet. Måla äggen en gång till och göra riskransar. Ska köpa målarfärg till påsk och börja måla tak i hall och kök och måla altanen. Vore skönt om termometern visar sig från sin trevliga sida, annars får man väl måla med vantarna på.
Håller på och försöker lära mig sticka efter mönster, inte lätt ska jag säga. Har i alla fall blivit bra på att repa upp. Stickar små lappar med olika mönsterstickningar, tänker sätta ihop dom till en liten filt. Just nu är "filten" ca 20x20 cm, så man får värma sig fläckvis och flytta runt den lilla lappen. Då kan man glädja sig åt att vi går mot varmare tider.
Kram till er från mig.

10 kommentarer:

  1. Hihihhi!

    Värma sig fläckvis! :-)

    Du är ju för rolig!Själv skulle jag inte kunna få i hop ens en maska när det gäller stickning så jag tycker att det är riktigt bra gjort!

    Kram


    Flisan

    SvaraRadera
  2. Hi,hi.. Säger detsamma, värma sig fläckvis! Du är rolig du...
    Kul att du också ska försöka köra lite gi. Var också ororlig över frukosten eftersom jag är en riktg brödtjej. Men det funkat toppen! Käkar naturellyoggi med färska bär(hmm... frysta den här årstiden...*fniss*)och nötter. Ibland har jag i lite naturell keso och en klick honung. Ät gärna kokt ägg också och massor av frukt och några ihoprullade skinkskivor.. Mums!
    Lycka till!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej!Vad kul att sticka!Skulle vilja återuppliva de gamla skolkunskaperna jag har :) Det är synd att man jobbar för mycket bara..Eller man får väl vara glad för att man har ett jobb men skulle gärna vilja ha mer fritid.Har lite måleri projekt här hemma i ett rum.Möbler och korgar som målas vita :) Tummen slank in i rummet igår och trampade i färg så det blev tassavtryck lite här o där :)Kurre och Kotten är lite lika som du sa :) Ha en bra vecka!Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Haha...Nu förstår jag varför din blogg har namnet den har. Du snor textilier hos folk. Hahaha.:-D

    Bamsekram Stina

    SvaraRadera
  5. Haha...Då hade jag rätt då. Haha.:-) Kram

    SvaraRadera
  6. Hm sticka är inte min grej...men virka det går det...ler
    Kram Irene

    SvaraRadera
  7. hej vad roligt att du hittade till mig
    javisst är det roligt med handarbeten
    ha deet bra
    kramiz

    SvaraRadera
  8. Hihi, värma sig fläckvis!!! Jag kan absolut inte sticka, har nog inte gjort det sen syslöjden i skolan.

    Ha en bra dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Hahaha...du kan då föklara så man kissar på sig nästan.

    Jaa, tänk att lite så där var det här innan. Men nu så är det ingen idé längre. Det VET att det blir snyggt.

    Man skulle ha tretton burar bara för att retas...och så en skata i varje.;-) Kram

    SvaraRadera
  10. Tack för kommentaren. Det var upp-piggande och läsa din text. Jag hade tänkt virka små rutor, hittade ett mönster för nybörjare i en blogg.
    Vi får väl se om vi får ihop till en pläd!
    Ha en fin vecka
    Kram till dig och katten
    AnnaMaria

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails