måndag 5 januari 2009


Åh vad kallt det är, här har vi haft -20 och det är inte skönt att vara tvungen att vara ute och jobba i. Inte konstigt att snuvan hänger i. Idag åkte vi långt ut i skogen och skulle göra ett jobb på järnvägen, och där är jag övertygad om att det var vargspår vi såg. Minsann inga små pudeltassar som hade varit är dags där och travat. Tänk att stöta på den nån gång när man är ut mitt i natten. Stötte på ett lodjur på nästan samma plats i våras. Och vildsvin, fast den upplevelsen var inte lika trevlig. Imorgon är det helg igen, ska nästan bli skönt när helgerna är över och allt går tillbaks till det normala. Barnen har helt vänt på dygnet, så det blir lagom kul att få upp dom på torsdag när skolan börjar igen. Nu är julen slut, vad ska vi längta till nu då, påsk eller? Kanske är dags att inventera fjäderlagret, nåja , man kan ju gå ut med en mjukstart och investera i ett gäng tulpaner till att börja med, har sett att ni är flera som gjort det. Vet inte varför men längtar så mycket efter snödroppar. Kan man köpa lökar tro och plantera inne i kruka? Ska nog kolla upp saken. Kan bjuda på en orkide så länge

2 kommentarer:

  1. Hej Lillemor, tack såå mycket för din rara hälsning på min sida, jag blir så glad.
    jag hoppas att våran bok blir färdig i Agusti om det blir som vi tänkt oss, vi håller på för fullt med den nu och är färdig med kapitlet badrum.
    Ja nu får vi längta efeter våren och ljuset.
    Kram/Ingela.

    SvaraRadera
  2. Hittade din jättefina blogg av en händelse bara. Namnet Hummelsta fick blicken att fastna. Jag har en kusin i Irsta/Västerås och vi har passerat förbi några gånger och handlat godis när jag varit på besök. Jag känner mig nästan som hemma där.

    Nu ska jag kika runt lite mer hos dig.
    Ha det gott.
    Kram Vero

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails