söndag 8 februari 2009

Med yrvaken blick...


Ute vräker snön ner och man har lust att gå ut på går´n och skrika upp i himlen att "hallå min herre, nu räcker det" det är ju kul för alla barn som snart har sportlov i alla fall.
Imorgon drar jag ner till Ängelholm ett par dar igen i snöyran. Efter dessa dagar är jag i alla fall färdig med min utbildning som reläprovare. Vad tråkigt det kan verka vara att sitta och prova relän, men det är bara en grej i mängden av sysslor man har som signaltekniker på järnvägen. Tågen måste fram. Då underlättar det inte med en massa snö, kan jag meddela.
Vad skönt det är att rensa märkte jag sen igår. Idag tänkte jag rensa i badrummet. Varför samlas det så himla mycket strunt i badrumsskåp? Jösses en sån massa flaskor och burkar med i stort sett ingenting i. Märkligt att man liksom inte ens ser grejorna i vanliga fall, och sen bara vips så liksom öppnas ögonen på allvar och man upplever saker som man inte ville uppleva. Jag brukar kunna vara ruskigt hemmablind.
Det kan vara en orsak till att jag blir lite småavundsjuk på alla vackra bilder på fina hem man ser. Undrar om bilderna är stajlade. Alltså ärligt, stajlar ni innan ni fotar? (snälla säg ja, för det brukar i alla fall jag göra) jag brukar studera inredningstidningar nästan med lupp och så triumferande utbrista "haha, den där burken stod på andra hyllan i stället för tredje på förra bilden" och ändå stajlar jag själv.
En som inte gör nånting extra för att vara fin är min kungsängslilja som slagit ut och visar upp sin prakt. Ni kan få njuta av den idag, det blir snart vår, jag lovar.

1 kommentar:

  1. Hej Lillemor, ja tänk vad hemmablind man blir och vad skönt det är med lite utrensning, man har en massa krafs som ingen människa behöver.
    Klart att man stailar en del bilder för att endast använda i syfte att blogga, du skulle att se hur det kan se ut runt omkring bilden nej förresten det tror jag inte är så inspirerande hihi.
    Kram på dig/ingela.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails